(06.04.2008) Bronse til juniorlaget og 4. plass til Frida!

Bergens Turnforening sitt beste juniorlag tok en flott bronsemedalje på andre dag av NM i rytmisk gymnastikk i Turnhallen i dag. Anniken Gjertsen sikret seieren med beste karakter av alle deltakerne i vimpel! Frida Parnas fikk sin beste finaleplassering i vimpel med 4. plass, bare 1 tiendedel bak bronsemedaljen! Agnete Knudsen imponerte med en 6. plass i ring. De andre juniorlagene våre kom på 8. og 12 plass etter fin innsats. Vi gratulerer!
I tillegg til Anniken Gjertsen, besto vårt førstelag i juniorklassen av Susuanne Irgens Gravdal, Iselin Taule og Vilde Fitjar Lunestad. Andrelaget besto av Guro Holte Igesund, Guro Hildershavn, Juni Sulen Skogseth og Juni Gjøen. På Bergen TF 3 stilte Camilla Hefre Lie, Katarina Solsvik Norheim, Mathilde Charlotte Fagerås og Yvonne Midtbø.

Det var Asker Turnforening som vant lagkonkurransen for junior, med Skjeberg på andreplass.

I seniorklassen viste Hanna Kristine Bogetveit fra Skjeberg sitt utrolig høye nivå, og vant alle redskapsfinalene. Marte Dobbertin Gram fra Asker tok alle 4 sølvmedaljene, mens Rikke Sandvold fra Asker og Marie Ravneneg fra Skjeberg tok to bronsjer hver.

Asker Turnforening sin seniortropp vant begge troppsfinalene. Sølvmedaljen gikk til troppen fra Nordre Land, mens troppene fra Kolbotn og Stavanger tok hver sin bronse.

Norgesmesterskapet åpnet og avsluttet med en utrolig vakker fremføring av et program til Nystemten, som vår dyktige finske trener Emma Kurki hadde laget for rekruttene, minirekruttene og Kaja Harms. Rekruttene var kledd i rødt og hvitt, og med flotte sprang, elegante piruetter og norske flagg i hånden sjarmerte de et stort og engasjert publikum. Kaja ikledd nydelig Fanabunad og med 3 vimpler i rødt, hvitt og blått hadde et vimpelinnslag som virkelig tok pusten fra alle!

Banketten ble gjennomført på Scandic hotell i sentrum lørdag kveld, til buekorpsmars, sang og utrolig morsom og engasjerende underholdning av Tommy Sulen og hans kompanjong. Flere mente dette var den fineste banketten de hadde vært med på, og det er vi glad for å høre!

Pressen viste stor interesse for arrangementet, og flere TV-kamera, journalister og fotografer var til stede i løpet av Norgesmesterskapet. Vi har allerede fått flere saker i media, og venter spent på hva de skriver, sier og viser fra mesterskapet i dagene som kommer.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no