Gull og sølv til BT i Norgesfinalen i RG!

16.juni ble det arrangert Norgesfinale i Rakkestadhallen. Her var det kvalifisert 15 seniorer og 25 juniorer i nasjonal klasse + 8 tropper i duo/trio. BT hadde fått med to juniorer og én senior individuelt og to tropper i junior duo/trio.
Vi hadde på forhånd håp om gode plasseringer i duo/trio, og det slo til! Begge våre tropper kjørte kjempebra, og dermed kunne Eirin Nordli Edinsen og Berentine Eeg Nielsen ta hjem gullet med karakteren 17.088, mens Sara Tønnesen og Marie Galtung Døsvig tok sølvmedalje med karakteren 15.313. Flott prestasjon av begge tropper!

Individuelt gikk det dessverre ikke like bra for jentene våre. Sara var en av forhåndsfavorittene i juniorklassen, men mulighetene hennes til en god plassering ble dessverre ødelagt da musikken hennes stoppet midt i kølleprogrammet. Dette gir store trekk, og selv om hun hadde en bra ringkjøring etterpå var det umulig for henne å hevde seg sammenlagt, og hun endte på 13.plass. Marie har også vært helt i toppen tidligere i sesongen, men en lang sykdomsperiode i vår gjorde at oppkjøringen til konkurransen ikke ble optimal. Hun gjennomførte to bra kjøringer og endte på 9.plass. Begge våre jenter har mye å gå på og kan se frem mot nye muligheter i seniorklassen neste sesong!

I seniorklassen stilte Mathilde Fagerås, hun gjennomførte tre greie kjøringer – noen småklikk innimellom, men stort sett bra. Dessverre fikk hun ikke uttelling hos dommerne denne gangen og endte på 5.plass med 37,000 poeng. Et litt skuffende resultat for Mathilde, men hun jobber nå frem mot Landsfinalen i oktober sammen med mange andre BT-jenter. Laguttaket til Landsfinalen er ikke klart, den arrangeres i Rakkestadhallen 13.-14.oktober og vi regner med at laget tas ut i løpet av august.