Fargerik helg for RG-rekruttene i Asker!

Syv RG-rekrutter deltok denne helgen på Barn av regnbuen. Asker Turnforening rapporterer om masse farger, full fart og høyt lydnivå på konkurransen! Våre gymnaster var fordelt på oransje, gult, grønt, lilla, rosa, brunt og svart lag. Det var de svarte kattene der Katarina Helsengren deltok som gikk av med seieren i lagkonkurransen. Også individuelt gjorde våre gymnaster store fremskritt i denne konkurransen, og tok medalje flere apparater. Vi gratulerer med flott fremgang og fin innsats til alle våre gymnaster!
I klassen rekrutt 1998 deltok fem gymnaster fra Bergens Turnforening; Berentine Eeg Nielsen, Rebecca Rognaldsen Olaisen, Thea Slettli Frønsdal, Katarina Helsengren og Åsne Bærug.

Thea deltok på det brune laget som hadde kledd seg ut som pepperkaker og serverte dommerne gjennom hele helgen. Hun hadde tre jevne og gode kjøringer, og fikk over 10 i karakter i både frittstående og ball. I ball holdt dette til en flott bronsemedlaje, mens hun kom på fjerdeplass av hele 25 gymnaster i frittstående.

Berentine deltok på det grønne prinsesselaget som kom på tredje plass i lagkonkurransen. Hun har vist stor fremgang, og kjørte bra i alle sine tre apparater. Det resulterte i 4 flott fjerdeplasser! Aller best karakter fikk hun i frittstående med 10,2!

Rebecca deltok på det lilla laget og var utkledt som Tinky Vinky. Hun leverte en flott køllekjøring som holdt til sølvmedalje!

Katarina kjørte jevnt og godt for de svarte kattene som gikk av med seier i lagkonkurransen, mens Åsne gjorde en flott innsats for det gule laget som var kledt ut som gule superhelter. Åsne fikk en fin bronsemedalje i ring:)

I klassen for rekrutt 1999 deltok to gymnaster fra Bergen; Marie Handal på rosa lag og Sandra Iversen på oransje lag. Dette var en stor klasse med hele 29 deltakere. Marie viste at hun har trent hardt og kjørte vedlig bra i alle sine tre apparater. Hun ble belønnet med en flott bronsemedalje i ball og fjerdeplass i både tau og frtittstående!. Sandra gjorde det også vedlig bra og tok en kjemefin sølvmedalje i ring.

Det var vår dyktige bulgarske trener Svetla Slavova som reiste som trener for gymnastene.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no