Rebecca rekruttmester i rytmisk gymnastikk!

Rebecca Rognaldsen Olaisen fra Bergens Turnforening ble suveren rekruttmester med seier i både i 4-kamp og alle apparater i dagens rekruttmesterskap i Turnhallen. I 3-kampen var det Marie Handal, Bergens Turnforening, som gikk av med seieren, mens Johanna Pennbrandt ble best av våre gymnaster med en flott andreplass i 2-kampen. Vi gratulerer! Også alle da andre individuelle gymnastene og troppene som var i aksjon i dag og viste masse flott turn på teppet!
4-kamp
Gymnastene som deltok i 4-kamp kjørte frittstående, tau, ball og køller. I alle øvelsene viste Rebecca at hun har trent hardt og fikk beste karakter i samtlige øvelser. Berentine Eeg Nielsen, Thea Slettli Frønsdal og Katarina Helsengren, alle fra Bergens Turnforening, kom på delt andreplass i 4-kampen.

3-kamp
I 3-kampen kjørte gymnastene frittstående, tau, ring og ball. I den samlete karakteren regnes frittstående og de to beste karakterene med apparater. Marie Handal viste god form og gikk altså av med seieren i denne klassen.

2-kamp
I 2-kampen ar det Emilie Midttun fra Fana som gikk av med seieren mens Johanna Pannbrandt fra Bergens Turnforening tok en flott andreplass etter kjempebra kjøring i frittstående og ring.

Enkeltapparater
I både frittsående, tau ball og køller var det Rebecca Rognaldsen Olaisen som ble best av alle rekruttene. Andreplassen i både frittstående og ball gikk til Thea Slettli Frønsdal, mens Marie Handal tok tredjeplassen i begge disse apparatene og også i tau. Hun slo dermed flere av gymnastene som er ett år eldre! I tau tok Berentine Eeg Nielsen andreplassen. I ring delte Emma Lillebø og Johanna Pennbrandt på seieren foran Åsne Bærug på tredjeplass, alle fra Bergens Turnforening.

Tropp, duo og trio
Det var også en rekke tropper og minitropper (duo/trio) i ilden i dag. Fra Bergens Turnforening stilte rekrutt-troppen i både frittstående og ring. De viste gode takter og vant begga apparater. Troppen besto av Rebecca Rognaldsen Olaisen, Berentine Eeg Nielsen, Thea Slettli Frønsdal, Katarina Helsengren, Åsne Bærug og Marie Handal. Vi stilte også med tre minitropper, og troppen Bergen rød som besto av Joahnna Pennbrandt, Emma Lillebø og Åsne Bærug tok en flott tredjeplass med sitt helt nye program! Bergen blå og Bergen gul kom på delt fjerdeplass.

Minirekrutter
I minirekruttklassen stilte Bergens Turnforening med syv kjempeflinke gymnaster. Alle kjørte frittstående, og Pauline Krohn Næss kjørte i tillegg et flott tauprogram. Det var mye smil og flotte balanser og andre fine elementer å se. De fleste minirekruttene deltok også i minirekrut-troppen som viste et nydelig ballprogram.