Resultater fra RG 24Cup og NM for lag 15.-16. mars 2014

NM-bronse til juniorene, Bergens TF tapetserte pallen i 24Cup for yngre junior og 1.plass til juniortroppen i 24Cup
BTs seniorer hever seg for hver konkurranse i 24Cup
I søndagens 24Cup-konkurranse deltok BT med tre gymnaster i senior internasjonal klasse. Eirin Nordli Edinsen kjørte i første pulje og startet sin konkurranse med et feilfritt ringprogram med masse energi og innlevelse til musikken. Hun fikk publikum med seg og fikk gode karakterer både i dette redskapet (10,533) og i ball som var neste redskap. I køller og bånd hadde hun dessverre mange klikk som gjorde at hun falt litt ned på resultatlisten, men en 10.plass er likevel et veldig bra resultat i denne klassen.
I andre pulje kjørte Berentine Eeg Nielsen og Rebecca Rognaldsen Olaisen. Begge leverte jevne prestasjoner, men hadde noen små ustøheter og småklikk slik at ingen programmer var helt 100%. Til tross for dette fikk Berentine 11,067 i køller og Rebecca 11,067 i ring som sine høyeste karakterer – dette er veldig bra. 5.plass til Berentine og 6.plass til Rebecca er svært gode plasseringer i dette selskapet, og når vi vet at alle våre seniorer fremdeles har litt å gå på tegner dette veldig godt frem mot NM om tre uker hvor de alle tre stiller i 4-kamp og også utgjør BTs lag i mesterskapet.

NM-bronse til juniorene!
Bergens TF stilte med to lag i NM på hjemmebane, og førstelaget med Marie, Pia, Sandra, Hedda og Lovise gjorde en flott jobb og tok bronsemedaljene! Andrelaget med Pauline, Emma, Victoria, Elise og Siri Elisabeth fulgte rett bak på 4.plass og samlet sett var dette stor fremgang fra fjorårets mesterskap.

24Cup lørdag: Bergens TF tapetserte pallen i 24Cup for yngre junior!
Siri Elisabeth Rognaldsen Olaisen slo til på hjemmebane og vant sin første konkurranse i yngre junior. Lovise Sørby og Hedda Hansson fulgte opp med 2. og 3.plass, og så langt denne sesongen har Bergens TF dominert denne klassen med seier i samtlige NorgesCup-konkurranser så langt i år. Elise Nansve Mjelde tok en flott 6.plass, og samtlige BT-jenter i denne klassen er kvalifisert til NM.
I juniorklassen ble Marie Handal beste BT-gymnast på 5.plass. Marie har denne sesongen etablert seg i toppen i denne klassen som holder svært høyt nivå og har stor deltagelse, og hun er fast på A-landslaget. Pia Hiis Bergh, Sandra Iversen og Emma Lillebø hadde dessverre endel klikk denne gangen og har mer å gå på. Pauline Krohn Næss gjennomførte en svært god konkurranse og klatrer på resultatlistene. Victoria Fagerås gjennomførte også veldig bra til tross for sykdom den siste uken.

24Cup søndag: 1.plass til juniortroppen i 24Cup!
Bergens TF sin juniortropp bestående av Emma Lillebø, Victoria Fagerås, Pia Hiis Bergh, Pauline Krohn Næss, Hedda Hansson og Siri Elisabeth Rognaldsen Olaisen slo til med to feilfrie kjøringer og gikk helt til topps i konkurransen for junior tropp foran Hødd og Njård.

Takk til Øyvind Bjerkan for mange gode bilder.