NM-gull 2013 i RG til Berentine Eeg Nielsen og Rebecca Rognaldsen Olaisen!

Junior NM duo/trio 2013:
1. Kolbotn og Bergen C
3. Plass: Skjeberg duo
NM junior vimpel 2013:
1. Karoline Wennberg, Asker
2. Emilie H Swensen, Asker
3. Rebecca R. Olaisen, Bergen.
Bergens Turnforenings Duo tropp tok NM gull. Dette er BTs andre RG NM-gull i historien. Gratulerer til Rebecca og Berentine.
Trioen vår, Emma , Sandra og Marie, tok en 4 plass, Pia og Pauline tok 5 plass.
Rebecca tok en flott NM-bronse i vimpel, gratulerer så mye.

BT deltok med 9 gymnaster i mesterskapet – noen deltok i sitt første NM mens andre er erfarne og etter hvert hvert har etablert seg i toppen i juniorklassen. Jentene er en sammensveiset gjeng som støttet hverandre gjennom opp- og nedturer gjennom hele konkurransen.

Duo/Trio
Rebecca og Berentine tok hjem gullet etter en svært spennende finale. I kvalifiseringen hadde de beste karakter med god margin, men i finalen kom det en klikk og et par ustøheter som gjorde at vi ventet svært spent på karakteren. Det viste seg imidlertid å holde til gull! Gratulerer til Rebecca og Berentine, og til Kolbotn som også ble Norgesmestere med helt lik karakter i finalen.
Emma Lillebø, Sandra Iversen og Marie Handal tok 4.plass og Pia Hiis Bergh og Pauline Krohn Næss 5.plass etter fine kjøringer i finalen. Victoria Fagerås og Tiril Hvidsten kom dessverre ikke til finalen denne gangen etter at de hadde en stor klikk hvor begge jentene måtte ut og løpe i sin kjøring i kvalifiseringen, men de kommer nok sterkt tilbake.

Yngre Junior 4-kamp
Pia ble nr.10 etter å ha hatt endel klikk i alle programmer, men spesielt i vimpel viste hun stor fremgang og hun ble nr.7 i dette redskapet.

Junior 4-kamp
Flott innsats av alle våre jenter! Rebecca kjørte en god 4-kamp med kun én klikk i køller og endte på en sterk 4.plass. Marie var uheldig i ring og startet konkurransen med en stor klikk, men kjørte seg oppover og var spesielt god i køller hvor hun fikk en svært god karakter på 9,987 og ble nr.7 sammenlagt. Berentine fikk også en dårlig start i ring, NM-nerver spilte nok inn her og hun var litt usikker og ustø – men etterpå kjørte hun seg også oppover og viste hva hun er god for. Hun avsluttet med en kjempebra vimpelkjøring som ga plass i finalen og 8.plass sammenlagt. Sandra startet veldig bra med ring og gjennomførte en god konkurranse til tross for noen klikk med ball og køller, 12.plass sammenlagt.

Tropp
Troppene hadde én kjøring hver dag, og vår tropp endte på 4.plass etter litt varierende kjøringer.

Finaler – bronse til Rebecca Rognaldsen Olaisen!
Rebecca var kvalifisert til alle finaler, og hadde sin beste kjøring i vimpelfinalen hvor hun fikk hele 10,867 i karakter og ble belønnet med bronsemedalje! Gratulerer til Rebecca med hennes første individuelle NM-medalje. Hun ble nr.4 i ball, nr.6 i ring og nr.7 i køller.
Berentine var kvalifisert til én finale, og hun kjørte en flott vimpelkjøring til hele 10,467 i karakter og 4.plass like bak Rebecca.
Marie deltok i køller og vimpel. I køller hadde hun dessverre ganske mange klikk, men tok seg inn i vimpel og kjørte en bra kjøring. Dette var en god erfaring for Marie, og imponerende at hun som vår yngste gymnast i juniorklassen klarte å kvalifisere seg til to finaler.

Resultater NM Yngre Junior
1.Oda Stensrud