Treningsleir på Sletten 23.-27. juni 2014 i regi av Hordaland Gymnastikk- og Turnkrets

Hordaland Gymnastikk- og Turnkrets har ved hjelp av god dugnadsånd, fra Bergens turnforening, Laksevåg turn og idrettslag, Tertnes og Sotra, arrangert en sosial og spennende treningsleir 23.-27. juni 2014 på Sletten.

For en god del år siden ble tilsvarende sommerleir arrangert på Stord. De siste årene har det vært arrangert sommerleir for turn kvinner her på Sletten. I fjor arrangerte også RG og turn menn en tilsvarende samling.

Det kreves mye planlegging og godt forarbeid for at en så stor samling som dette skal bli godt gjennomført. Det var 170 gymnaster som deltok. Over 100 gymnaster deltok på tropp som hadde sine treninger i Bergenshallen. 30 RG- gymnaster hadde sine treninger i BT hallen. I Turnkassen var det 30 fra turn kvinner og 10 fra turn menn.

God stemning og godt tilrettelagte treningsforhold i Turnhallen, Bergenshallen og Turnkassen har gitt alle gymnastene varierte og intensive utfordringer.

Treningen
For å prøve å skape litt sosiale bånd mellom gymnastene på tvers av grener og lag, så ble det arrangert 3 felles treningsøkter. Ellers så har det vært parallelle økter hver dag hele uken innen Zumba, turn, RG, kroppsteknikk, styrke og basistrening. RG jentene fikk også ha noen timer med Taekwondo. Dette var noe jentene likte veldig godt.

Trenerne
Kretsen hadde mobilisert trenerkrefter på høyt nivå både innen Turn kvinner, turn menn, RG og tropp.

Sosialt
De sosiale båndene ble mer knyttet ved at vi hadde sosiale arrangement på kveldene. Pizza kveld, lapskaus og filmkveld, tur til Kyrkjetangen med bading, VilVite, Akvariet, og Grillfest var det som ble gjennomført. Vi var heldige og hadde værgudene med oss hele uken. Supert sommervær og god stemning gjorde at det var meget fornøyde gymnaster som reiste hjem fredag etter 22 timer med god trening.

STOR TAKK
• Alle gymnastene og trenerne som har vært med på å gjøre dette til en meget kjekk uke.
• Alle foreldrene som stilte opp å gjorde en formidabel dugnadsinnsats. Uten denne dugnadsånden så hadde det vært noe vanskelig å gjennomføre en så stor sommerleir.

Håper vi ses til neste sommer, da satser vi på at det blir samling i uke 27.

Mvh. Therese Nordli
Leder for RG utvalget i HGTK