(19.02.2009) Årets første seriekonkurranse i Slåtthaughallen

Søndag 22. februar inviterer Fana IL til lokal seriekonkurranse i rytmisk gymnastikk. 25 individuelle gymnaster og 3 tropper fra Bergens Turnforening er påmeldt. Fana stiller med 10 individuelle gymnaster og 1 tropp, og Laksevåg med 8 gymnaster. Alle gymnastene ønskes lykke til!
Dette blir første mulighet til å se våre flotte gymnaster i aksjon i byen denne sesongen. De fleste gymnastene har fått ett eller to nye programmer, og alle troppene har fått nytt program. En del av rekruttene er allerede godt i gang med konkurransesongen og har deltatt på Barn av regnbueni Asker i januar. Juniorgymnastene startet sesongen med Norgescup i Malvik i begynnelsen av februar.

Seniorene starter seongen med denne seriekonkurransen. I år har klubben 4 seniorgymnaster, og disse deltar i tropp sammen med to juniorgymnaster. Troppen skal delta på Norgescupen i blandet klasse, der det i år er stor deltakelse med 10-11 tropper fra hele landet. Seriekonkurransen blir første gjennomkjøring foran publikum, og en fin oppkjøring til første Norgescup for senior i Njård 6.-7. mars. Troppen skal kjøre et ringprogram som er koreografert av Svetla Slavova, som selv har vært verdensmester i ringtropp. Vi gleder oss til å se troppen i aksjon!

Ellers deltar BT med 4 minirekrutter, 4 gymnaster i rekrutt 98 klassen, 6 gymnaster i rekrutt 97 klassen, 4 gymnaster i junior nasjonal klasse og 3 i junior internasjonal klasse.

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no