(13.12.2007) Klare for Russland!

4 RG-gymnaster og en trener fra Bergens Turnforening reiser i morgen til Russland for å trene og delta i to konkuransser utenfor Moskva. Jentene gleder seg til en en spennende og lærerik tur!
Klubben de skal besøke i Russland er Meteor ved Olympic school of rhythmic gymnastics i Zukovski utenfor Moskva. Denne klubben er vennskapsklubb til vår nye trener Emma sin gamle klubb Hämeenlinna i Finland.

Det er Frida Parnas, Anniken Gjertsen, Iselin Taule og Susanne Irgens Gravdal som fredag morgen setter seg på flyet til Russland sammen med trener Emma Kurki. De første dagene skal jentene bo hjemme hos gymnaster i Meteor.

De skal delta på en liten vennskapskonkuranse med denne klubben allerede den første helgen. Gymnaster fra Emmas hjemklubb i Finland skal også besøke Zukovski i samme tidsrom. Deretter blir det trening sammen med de russiske og finske gymnaster hele uken.

Neste helg skal gymnastene delta på en større konkurranse med deltakere fra flere klubber.

Lørdag setter jentene nesa hjemover igjen etter over en uke i et land der nivået på rytmisk gymnastikk er svært høyt, og der denne sporten er veldig populær. Det blir spennende å høre hva jentene har opplevd og hva de har lært! Vi ønsker dem alle lykke til med reisen, oppholdet, konkurransene og treningsutbyttet!

Saken er laget av astrid.holte@fmho.no