5 seriemestere fra BT i rytmisk gymnastikk!

Frida Parnas, Juni Sulen Skogseth, Mathilde Charlotte Fagerås, Eirin Nordli Edinsen og Rebecca Rognaldsen Olaisen ble seriemestere i hver sine klasser etter 3 seriekonkurranser i rytmisk gymnastikk i 2009. Vi gratulerer!
Serien sammenlagt
I løpet av året har Laksevåg T&IF, Fana IL og Bergens Turnforening arrangert en seriekonkurranse hver. Etter dagens konkurranse ble de med best resultater sammenlagt gjennom året kåret. De tre beste i hver klasse i serien 2009 ble:

Senior Internasjonale klasse:
1. Frida Parnas BT, 2. Anniken Gjertsen BT, 3. Guro Holte Igesund BT
Junior Internasjoanl klasse:
1. Juni Sulen Skogseth BT, 2. Guro Hildershavn BT
Junior Nasjonal klasse:
1. Mathilde Charlotte Fagerås BT 2. Yvonne Midtbø BT, 2. Hanne Wiese Hansen BT
Rekrutt 1997:
1. Eirin Nordli Edinsen BT, 2. Sara Tønnesen BT, 3. Amalie Hefre Lie BT
Rekrutt 1998:
1. Rebecca ognaldsen Olaisen BT, 2. Berentine Eeg Nielsen BT, 3. Thea Slettli Frønsdal BT

3. seriekonkurranse i Turnhallen i søndag
Den siste konkurranse gikk av stabelen i Turnahallen i dag med 42 påmeldte gymnaster og 2 tropper. Det var mange mange flotte prestasjoner på teppet og høy stemning på tribunen!

Mange gymnaster har fått nye programmer den siste måneden og kjørte dem for første gang på konkurranse. Flere av de yngste minirekruttene gjennomførte sin aller første konkurranse!

Pauline med flott frittstående!
Først ut var 9 kjempeflinke minirekrutter, noen kjørte tau og noen frittstående. Fana stiller med hele 9 deltakere i denne klassen. Fra BT stilte Pauline Krohn Næss og hun kjørte flott igjennom sitt frittståendeprogram.

Minirekruttene fra både Bergens Turnforening og Fana IL hadde også tropp. Flere av BT-gymnastene hadde sin første oppvisning på teppet, og det gikk veldig fint og ble gjennomført til stor applaus fra publikum.

Kjempefin ballkjøring av Sandra!
I den minste rekruttklassen stilte det 6 gymnaster, hvorav 2 fra BT og 4 fra Fana. Alle Fanagymnastene kjørte frittstående, mens Sandra Iversen fra BT kjørte ring og Marie Handal kjørte ball. Alle var utrolig flinke, men Sandra var aller best denne gangen og gikk av med seieren i rekrutt klasse 1.

To gode kjøringer av Rebecca!
Rekrutt 1998 var den største klassen med 10 deltakere, hvorav 5 gymnaster fra Bergens Turnforening, 3 fra Fana og 3 fra Laksevåg. Alle gymnastene kjørte frittstående, og ett apparat; ball, ring eller tau. Rebecca Rognaldsen Olaisen kjørte veldig bra i begge sine programmer og gikk av med seieren sammenlagt. Thea Slettli Frønsdal kjørte også bra i dagens konkurranse og fikk beste karakter av alle i frittsående, sammenlagt fikk hun en flott 2. plass. De andre gymnastene fra BT i denne klassen var Berentine Eeg Nielsen, Katarina Helsengren og Åsne Bærug. De gjorde alle flott innsats i dag!

18,4 til Mathilde i ring!
6 gymnaster stilte i junior nasjonal klasse, alle fra Bergens Turnforening. Mathilde Charlotte Fagerås gjennomførte en kjempekjøring i ring der hun oppnådde hele 18,4 i karakter og gikk av med seieren. Hanne Wiese Hansen hadde også en svært god køllekjøring og fikk en flott andreplass. På plassene bak fulgte Yvonne Midtbø med tau, Kristina Liodden med køller, Marie Galtung Døsvik med tau og Thea Aksdal Nordgulen med ring.

Juni best i junior internasjonal klasse
I junior internasjonal klasse stilte 4 gymnaster som alle kjørte to program hver. Juni Sulen Skogseth vant klassen sammenlagt etter to gode kjøringer i tau og ball. Eirin Nordli Edinsen og Sara Tønnesen stilte for første gang i juniorklassen, der de gjorde en fin entrè med ball- og køllerprgram. Vilde Madeleine Taule stilte i nasjoanl klasse i fjor, men prøver seg i internasjonal klasse i år. Hun kjørte fint gjennom sine program i ring og køller.

Frida i VM-klasse
I senior internasjonal klasse stilte 4 gymnaster, alle fra BT. Frida Parnas viste storform etter en travel sesong med deltakelse i EM, VM og flere verdenscuper. Hun var suveren blant seniorene med over 21 i karakter i både tau og ball. Anniken Gjertsen, Susanne Irgens Gravdal og Guro Holte Igesund fulgte på plassene bak. De hadde alle gode gjennomkjøringer, men bar noe preg av at flere av programmene er nye og ikke sitter helt enda.