Siste seriekonkurranse og kåring seriemestere

Laksevåg T og IL arrangerte i helgen årets tredje og siste seriekonkurranse i rytmisk gymnastikk i Hordaland. Det ble en flott dag med mange gode idrettsprestasjoner for fullsatte tribuner. Bergens Turnforening hevdet seg svært godt med seier i åtte av ni klasser i helgens konkurranse, og i 10 av 11 klasser i serien sammenlagt. Gratulerer jenter!
Det deltok ca 75 jenter fra de aller yngste minirekruttene til juniorklassen. Både Bergens Turnforening, Fana Idrettslag og Laksevåg Turn og Idrettslag var representert. Serien består av tre konkurranser, hvorav de to beste resultatene teller som sluttresultat.

Delt serieseier i seniorklassen
I senior individuelt internasjonal klasse tok Anniken Gjertsen og Juni Skogseth en delt 1. plass, og seriemester i senior individuelt nasjonal klasse ble Mathilde Fagerås, alle fra BT.

Sara og Marie seriemestere i juniorklassen
I junior individuelt internasjonal klasse var det Sara Tønnesen fra BT som ble seriemester sammenlagt, mens Marie Galtung Døsvik også fra BT tok førsteplassen i junior individuelt nasjonal klasse.

BT best i duo/trio for junior
Bergens turnforening tok også en delt førsteplass sammenlagt for junior duo/trio hvor Bergens Turnforening, Rød, Grønn og Rosa stakk av med seieren.

Marie vant, Pia og Pauline på andre i rekruttklassen
Marie Handal fra BT tok førsteplassen i klassen rekrutt 1999 individuelt, mens Hege Ask Mong fra Fana Idrettslag tok førsteplassen i rekruttklassen 2000. Pia Hiis Bergh og Pauline Krohn Næss fra BT delte andreplassen i denne klassen. I tillegg tok BT førsteplassene i rekrutt duo/trio og tropp.