Sesongen i gang for RG-jentene!

Åtte gymnaster deltok denne helgen på årets første Norgescup i rytmisk gymnastikk i Skjeberg. Alle jentene gjorde en fin innsats ,men var nok litt preget av at det er tidlig i sesongen. Best av våre jenter var Berentine Eeg Nielsen med en fin 7. plass. Trener Svetla Slavova var fornøyd med innstatsen!
Yngre junior først ut
Først ut lørdag var Berentine Eeg Nielsen, Rebecca Rognaldsen Olaisen og Katarina Helsengren i klassen for yngre junior. Dette er første gang disse jentene deltar i Norgescup, og det var nok sommerfugler i magen hos mange!

Våre gymnaster viste gode programmer, selv om de alle har mer å gå på! Best ble Berentine på 7. plass sammenlagt. Ball var hennes beste apparat med 14,163 i karakter. I køller ble det 13,15 etter en klikk der hun mistet køllene, og i vimpel fikk hun 12,025. Berentine sier selv at hun er ganske fornøyd med ball, køller gikk sånn "bob bob", mens hun mente vimpel kunne vært bedre. Vilma Taubo fra Asker vant denne klassen med god margin foran Narissa Roman fra Tromsø.

Rebecca tok 13. plass etter 13,1 i ball, 13,338 i køller og 11,725 i vimpel. Katarina tok 14. plass med 12,2 i ball, 11,075 i køller og 11,63 i vimpel. Fra tribunen ble det observert at Katarina hadde noen flotte spagatsprang!

Eirin og Sara kjørte bedre for hvert program
I juniorklassen stilte Eirin Nordlie Edinsen, Sara Tønnesen og Vilde Madeleine Taule fra Bergens Turnforening. Både Eirin og Sara viste gode takter og gjorde 4 gode kjøringer. De klarte å heve seg utover i konkurransen, noe som er veldig flott!

Eirin ble best med 20. plass sammenlagte etter 14,763 i ball, 14,4 i ring, 13,75 i køller og 14,0 i vimpel. Sara fulgte rett bak med 21. plass etter 13,513 i ball, 13,438 i ring, 14,0 i køller og 13,438 i vimpel. Vilde Madeleine fikk 10,3 i ball etter at hun mistet ballen utenfor teppet. I ring fikk hun 12,488. Vilde måtte bryte etter to apparater på grunn av en skade. Det ble storeslem til Asker i juniorklassen, med Emilie Holte på første, Maiken Wang Ellingsen på andre og Solveig Bjelke på tredjeplass.

Gode kjøringer av Guro
Guro Holte Igesund gjennomførte fire gode kjøringer i seniorklassen søndag. Særlig var hun fornøyd med kjøringene i køller og vimpel, selv om hun ikke var like fornøyd med karakterene som ble 14,8 i ring, 14,2 i ball, 14,613 i køller og 14,288 i vimpel. Guro kom på 11. plass sammenlagt.

Juniortroppen best i første kjøring
Juniortroppen kjørte tauprogrammet sitt to ganger, første gang gikk best. De kom på 7. plass sammenlagt. Troppen består av Vilde Madeleine Taule, Marie Galtung Døsvik, Sara Tønnesen, Eirin Nordli Edinsen og Rebecca Rognaldsen Olaisen. Berentine Eeg Nielsen og Katarina Helsengren er reserver.

Alle bildene er tatt av Johan Odvar Odfjell.