Klart for den tiende internasjonale vennskapskonkurransen!

30. og 31. oktober inviterer Bergens Turnforening for tiende gang til internasjonal vennskapskonkurranse i rytmisk gymnastikk i Turnhallen. Vi inviterte første gang i 2001, og siden har dette vært årets høydepunkt for våre gymnaster! Til årets konkurranse venter vi 33 gjestende gymnaster fra 6 land. Arrangementet gir oss inspirasjon, verdifull erfaring og nye venner:)Tilskuere er hjertelig velkommen!
Gjestene kommer i år fra Finland, Belgia, Russland, Estland, Kroatia og Portugal. De skal bo hjemme hos våre gymnaster, og jentene blir bedre kjent og får nye venner og nye erfaringer.

Gymnaster og trenere kommer til Bergen torsdag og fredag, og de fleste får tid til en treningsøkt i Turnhallen på fredagen.

Lørdag er det konkurranse sammenlagt i ulike apparater. Rekruttene starter kl 9, deretter følger yngre junior ca kl halv 12, juniorene starter ca kl 1, og til slutt seniorene som starter ca kl 6. Etter konkurransene er det bankett for alle gymnastene.

Søndag er det redskapsfinaler for gymnastene med best resultater fra lørdagen. Finalene starter for rekruttene kl 10, yngre junior er litt før 11, junior kl 13 og senior litt før kl 14.

Vi håper flest mulig publikum finner veien til tribunen for å se på våre egne og tilreisende gymnaster i det som mange kaller verdens vakreste idrett! Det blir både elitegymnaster med internasjonalt nivå og breddeidrett. Vi garanter masse idrettsglede og innsats denne helgen! Velkommen til en flott dag i Turnhallen!

Billettprisen er 50 kr for voksen og 30 kr for barn.

Påmeldt gymnaster til internasjonal vennskapskonkurranse 2010:

Hämeenlinna, Finland 10 gymnaster
Moskva-98, Russland, 3 gymnaster
SRG Mol, Belgia, 4 gymnaster
GD Emarp, Portugal 5 gymnaster
SC Nord, Estland, 4 gymnaster
KRG Zagreb, Kroatia, 5 gymnaster
Fana IL, Norge, 4 gymnaster
Bergens TF, Norge, 23 gymnaster

I tillegg vil 96 oppvisningsgymnaster få vise sine programmer, flesteparten i oppvisningstropp og noen individuelt!