Flott innstas av rekruttene i troppsturn!

Lea Kongsvik Paulsen, Amalie Galtung Døsvig, Elisabeth Nakling, Maria Sannes(hovedtrener), Tobias Klemp, Marius Eriksson, Odin Holmefjord, Finn Friele Langeland, Charlotte Dahl(trener)
Jublende glade gymnaster og trenere
Søndag 25. oktober arrangerte Kjøkkelvik Idrettslag Turngruppen kretskonkurranse i troppsgymnastikk. 64 tropper fra 9 lag var påmeldt til konkurransen som gikk i Laksevågshallen. Bergens Turnforening stilte med rekruttropp i tumbling og trampett. 7 spente gymnaster var med. Det ble en lang og spennende dag for gymnaster og trenere.
BT var en av de troppene som hadde fått tidligst treningstid i hallen. Det ble derfor lenge og vente før selve konkurransen kom i gang.

Rekruttene våre hadde start nr 12 og begynte på tumbling. Alle gymnastene kjørte bra i sine tre serier hvor siste serie ble avsluttet med araber tempi og araber salto som vanskeligste element. Det var 13 rekruttropper som startet i tumbling. Bergens Turnforening fikk en flott 5. plass med karakteren 4.9.

Som startnummer 37 var det klart for trampett. Også her gjorde gymnastene en fantastisk innsats. Alle kjørte tre fine serier hvor siste ble avsluttet med salto med dobbel skru! Gymnastene ble belønnet med fjerdeplass og pokal for sin flotte kjøring på trampett! De fikk 5.9 i karakter. Det var 13 rekruttropper som stilte til start i trampett.

Maria Sannes og Charlotte Dahl som er trenere for troppsgymnastene må ta sin del av æren for de gode resultatene på denne konkurransen. Maria Sannes begynte som hovedtrener for troppsturn i Bergens Turnforening høsten 2008. Rekruttene begynte med troppsturn samtidig. Troppsgymnastene har hatt en fin utvikling og har vist meget god fremgang det siste året