Troppsturn: Bergens Turnforening kvalifisert til NM med 5 av 6 lag!

Defilering til konkurransen.
Junior kvinner laget:
f.v Kristin Gullestad Binder, Maria Aardal, Liv Pauline Lunde, Nicoline Fosse, Mariell Sjonbotn Ulsmåg, Amalie Galtung Døsvig, Julie Woie Flølo og Elisabeth Nakling
Junior Menn laget:

Jonas Hybertsen, Daniel Hammer, Øystein Smidt, Mathias Kristoffersen, Michael Mellingen, Tobias Klemp og Waldemar Lyle Aalsta
Junior mix laget:
Bak f.v Waldemar Lyle Aalstad, Jonas Hybertsen, Tobias Klemp og Waldemar Lyle Aalstad.
Foran f.v Mariell Sjonbotn Ulsmåg, Elisabeth Nakling og Nicoline Fosse.
Innmarsj til premieutdeling junior mix.
Bergens Turnforening sine junior gymnaster var i helgen med på NM kvalifisering til NM nasjonale klasser i Drammen. Her er det de 10 beste troppene i hver klasse og apparat som går videre til NM
Konkurransen ble arrangert av Salhus Turn og Idrettslag og den ble holdt i Haukelandshallen.

Vi begynte helgen med fri trening i apparatene fredag kveld og følte vi var klare for vår største konkurranse hittil.

Lørdag var det tidlig opp. Vi hadde trening kl 09.00 og en lang konkurransedag ventet oss. Denne dagen var det junior kvinner og junior menn som skulle konkurrere. Vi stilte med et lag i hver klasse både i tumbling og trampett.

Etter 6 timer venting i hallen var det endelig tid for våre junior jenter.
Vi begynte i trampett.
Vi kjørte veldig fine serier, med overslag, skruer og doble saltoer.
Vi fikk tilslutt en karakter på 9.1. Denne karakteren holdt til en 10.plass og vi er dermed kvalifisert i trampett.

Så kom tumblingen.
Her kjørte de også gode serier både forover og bakover, noen med skruer.
Vi fikk karakteren 10.15. Denne karakteren holdt til en 15.plass og klarte ikke å kvalifisere oss, men vi slo 10 andre lag og vi kan være veldig stolt over resultatet i tumbling da dette var en konkurranse med veldig høyt nivå!

Etter junior kvinner hadde sine kjøringer var det tid for junior menn sin tur.

Junior menn begynte sin konkurranse i trampett og kjørte doble saltoer og doble saltoer med skruer.
Vi fikk 10.05 i karakter. Dette ble en 9.plass og kvalifisert til NM.

I tumbling fikk vi karakteren 8.85. Vi var litt uheldig med kjøringen og var litt som ikke helt stemte under konkurransen. Vi endte på 8.plass og er uansett kvalifisert til NM da det var 9 lag som konkurrerte i denne klassen.

Etter en lang dag i hallen var det deilig å komme hjem å slappe av.

Søndagen var vi i hallen igjen og denne dagen var det junior mix som skulle konkurrere. Vi konkurrerte mot 14 andre lag og måtte slå 4 lag for å komme med til NM. I mix stiller vi med både gutter og jenter på samme lag.

Mix laget startet i trampett. Her kjørte de veldig bra med serier med både skruer i enkle og doble saltoer.

Vi fikk karakteren 10.60 i trampett og denne karakteren holdt til 9.plass og vi er dermed kvalifisert til NM i trampett.

Vi var den siste troppen ut i tumbling og her også var det utrolig høyt nivå. Vi var veldig usikre på om vi klarte å kvalifisere oss, og etter en kjøring med nesten ingen feil, ble karakteren på 11.25. Vi visste ingenting før premieutdelingen og gymnastene ble veldig overrasket når de på ropt opp som lag nr 9 og er kvalifisert til NM også her. Totalt ble troppsturnerne kvalifisert med 5 av 6 lag!
Dette er enormt godt gjort! Vi er veldig stolt over gymnastene og gleder oss til å reise til NM nasjonale klasser for junior i Drammen 25-27/10-13!!

Gratulerer så mye til troppsturnerne!!

I tillegg til de gode resultatene i helgen fikk vi enda en god nyhet.

En av våre junior jenter: Mariell Sjonbotn Ulsmåg ble oppdaget av dommerne på konkurransen og reiser på Team Norge samling i helgen.
Team Norge er et landslag med gymnaster fra hele Norge!
Her skal de ta ut en bruttogruppe som skal satses på frem mot EM i 2014.
Vi ønsker Mariell lykke til på samling og uttak i helgen!