Hei alle voksne. Kom og tren med oss!

Bergens Turnforening tilbyr flere partier med god kondisjons- og styrketrening for voksne (alle over 16år). Vi ønsker oss flere treningsglade deltakere!

Kom og få en gratis prøvetime!
Sted: Turnhallen
Oppstart: Uke 35
Mandager kl.20 – 21: Aerobic damer.
Tirsdager kl.19 – 20: Herrer B
Tirsdager kl.20 – 21: Idrettspartiet
Onsdager kl.20 – 21: Step
Torsdager kl.19 – 20: Herrer B
Torsdager kl.20 – 21: Idrettspartiet

Beskrivelse av timene:
Aerobic damer: (Trener: Ina Kristine T. Sannes)
Denne timen er bygd opp av enkle trinnkombinasjoner til musikk. Her trenger man ikke ha veldig god hukommelse, vi kjører noen få trinnkombinasjoner til en sang, og går så videre til noe annet på neste sang. I motsetning til mange andre aerobictimer bygger vi altså ikke opp en sammenhengende og komplisert ”dans”, men satser heller på noen få ulike trinnkombinasjoner per sang.
Vi begynner med et par oppvarmingssanger, så tar vi noen sanger med middels tempo og intensitet og så topper vi dette med 2-3 sanger med høyere tempo og intensitet (mer hopp). Vi fokuserer på god kondisjonstrening med en liten pulstopp til slutt. På slutten av timen gjør vi noen helt enkle styrkeøvelser for de store muskelgruppene i kroppen; lår, mage og rygg.
Timen er bygd opp slik at man selv kan justere sitt aktivitetsnivå etter hvor sprek man føler seg. Vi fokuserer på bevegelsene med beina først, og de som føler at de mestrer dette kan så ta med armene. Vi begynner med det enkle og legger så til trinn etter hvert, og dermed kan man velge å holde seg til det helt enkle vi begynte med. Om man velger å jogge eller gå, hoppe eller stå på flat fot, er helt opp til den enkelte. Godt treningsmiljø. Passer for alle aldre!

Step (Trener: Ina Kristine T. Sannes)
Her går mange av trinnene fra aerobicen igjen, forskjellen er at man gjør dem opp på og ned av en kasse (step). Dette kan være litt uvant for mange, men det går som regel veldig fort å sette seg inn i. Mange opplever da at denne typen trening er morsommere enn vanlig aerobic, og kanskje får man også et bedre treningsutbytte av dette etter hvert. For deg som ikke kan hoppe så mye, er step et godt alternativ for å få trent skikkelig. Vi gjør i all hovedsak enkle trinn, her skal vi ikke evalueres i danseferdigheter, men få trent og svettet skikkelig. Timen er bygd opp på samme måte som aerobictimen, med kombinasjoner av noen få ulike trinn per sang.
Vi kjører et par oppvarmingssanger, før vi kjører noen sanger i middels tempo og så til slutt litt høyintensitetstrening med veldig enkle trinn. Fokus på kondisjonstrening. Vi gjør litt styrke mellom den øvrige treningen, og også litt styrke til slutt. Også her har vi fokus på de store muskelgruppene. Veldig bra miljø. Kjempegøy trening som passer for alle!

Herrer B (Trener: Ina Gangdal)
Dette er et parti for menn fra ca 55 og oppover. Eldste deltaker er 87. Vi gjennomfører en times program som inneholder en kondisjons del og en styrkedel med uttøyning. Alt til musikk. Treningen er ikke altfor hard, og det sosiale er svært viktig på dette partiet hvor alle kjenner alle, og det er viktig å hygge seg når man trimmer. Nye blir alltid tatt godt imot, og føler seg velkomne.

Idrettspartiet (Trener: Ina Gangdal)
Dette er et parti for både kvinner og menn i alle aldre, men kanskje fortrinnsvis fra 40 år og oppover. Treningen passer uansett hvilke form man er i, det viktigste er å komme i gang. Alle er velkomne!
Vi driver variert og enkel kondisjons trening og styrketrening til musikk. Timene er lagt opp forskjellig fra gang til gang slik at det ikke blir ensformig. Innimellom bruker vi også step og strikker. Vi har et trivelig og sosialt treningsmiljø, og det er alltid god stemning på timene.

I turnhallen har vi et hyggelig og imøtekommende treningsmiljø! Husk, du skal ikke begynne her fordi du allerede er supersprek, men fordi du kanskje ønsker å bli litt sprekere. Alle er hjertelig velkomne!