Utøver & Foreldrevett regler

For at vi skal klare å håndtere mer enn 100 barn og voksne over en kort periode er det helt nødvendig at vi har regler i Turnhallen. Punktene kan for noen virke strenge, men samtidig helt nødvendig for å ivareta helse, miljø og sikkerhet for alle som trener hos oss.

Vi ber dere derfor om å gjennomgå punktene sammen med barna og forklare dem hvilke forventninger vi har til dem når de kommer i hallen.

Vi vet også at der er mange små barn som vi må ta ekstra hensyn til og håndtere individuelt. Regelverket er satt som en retningslinje for at våre trenere skal ha det beste utgangspunktet og at reglene er like for alle som kommer på trening.

Vi vil arbeide for at miljøet i Bergens Turnforening blir så bra som mulig. Med det sagt ønsker vi å introdusere vårt slagord i Turnhallen. Dette skal være gjennomgående i vårt arbeid for barn og unge og dere foreldre/foresatte. Vi håper alle vil bidra til å være med å styrke barns selvfølelse og selvbilde.

Hva vi forventer av utøvere/gymnaster i Turnhallen

• MØT TIDSNOK, METT OG FORBEREDT TIL TRENING.

• STILL OPP UTENFOR SAL OG VENT PÅ TRENER

• FØLG ALLTID DET TRENERE SIER TIL DEG

• SPØR TRENER OM Å FÅ GÅ PÅ TOALETTET

• TRENER LEGGER INN DRIKKEPAUSER

• TRENER VIL KREVE DISIPLIN OG VIL HA RUTINER FOR AVVIK

• ERTING ELLER BANNING ER FORBUDT

1. Vis respekt for det arbeidet klubben gjør – tilby gjerne din hjelp.
2. Delta på foreldremøter for å avklare holdninger og ambisjoner.
3. Engasjer deg, men husk at det er barna som driver idrett.
4. Vis respekt for planlagte aktiviteter som barnet ønsker å delta på.
5. Respekter treneren, hans/hennes arbeid og anerkjenn ham/henne overfor barna dine.
6. Ved uenighet/uønskede hendelser, tar du kontakt direkte med daglig leder Asle Pedersen post@bergensturn.no
7. Lær barna om våre forventninger til dem.
8. Motiver barna og gi oppmuntring i både medgang og motgang.
9. Møt opp på konkurranse og oppvisning; barna ønsker det.
10. Still opp for klubben når denne trenger din innsats.
11. Det er trener som bestemmer hvem som skal være med på konkurranser

Husk at det viktigste av alt er at barna trives og har det gøy!

Hva vi forventer av foresatte til utøvere i Bergens Turnforening